Δημοσιευμένο:http://fimotro
Του Θωμά Σίδερη
Αγαπητό Fimotro,
Ένα
από τα «θύματα» των Μνημονίων και των πάσης φύσεων περικοπών είναι και τα
περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. Σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές δεκάδων χιλιάδων
κατοίκων δεν υπάρχει ούτε ένα περιπολικό στη...
διάθεση των κατά τόπους αστυνομικών τμημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αστυνομικοί χρησιμοποιούν τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητά τους, κυρίως για τη διεκπεραίωση διοικητικών εργασιών και την απόδοση δικαστικών κλητεύσεων.
διάθεση των κατά τόπους αστυνομικών τμημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αστυνομικοί χρησιμοποιούν τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητά τους, κυρίως για τη διεκπεραίωση διοικητικών εργασιών και την απόδοση δικαστικών κλητεύσεων.
«Έβαλα
στο αυτοκίνητό μου υγραέριο προκειμένου να γλιτώνω κάποια χρήματα στα καύσιμα»
μου λέει αστυνομικός από Α.Τ. της περιφέρειας του Πειραιά, ενώ μοιράζει με το
ιδιωτικό του αυτοκίνητο δικαστικές κλητεύσεις. «Δεν πάει άλλο! Εδώ και δυο
χρόνια επαναλαμβάνεται αυτή η διαδικασία. Στο αστυνομικό τμήμα που υπηρετώ δεν
έχουμε ούτε ένα περιπολικό. Για τις απλές διεκπεραιωτικές εργασίες
χρησιμοποιούμε οι περισσότεροι τα αυτοκίνητά μας. Εννοείται ότι ποτέ και
κανένας δε μας επιστρέφει το ποσό που ξοδεύουμε για καύσιμα για δουλειές του
τμήματος. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι υπομονή μέχρι να βγω σε σύνταξη»,
καταλήγει.
Στην
ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, από την Καλλίπολη, το Μοσχάτο και τον Ρέντη,
μέχρι τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια και τη Δραπετσώνα, ζήτημα είναι αν κυκλοφορούν
συνολικά δύο περιπολικά σε κάθε βάρδια. Πρόκειται για πυκνοκατοικημένες περιοχές
που ο πληθυσμός τους ξεπερνά κατά πολύ το μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Στη
συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή λειτουργούν 12 αστυνομικά τμήματα και κανονικά
θα έπρεπε κάθε τμήμα να διαθέτει ένα τουλάχιστον περιπολικό. Κάτι το Μνημόνιο
και η συνακόλουθη μείωση των δαπανών και του λειτουργικού κόστους, κάτι η
αδιαφορία, η έλλειψη συντονισμού και η απουσία κάθε προγραμματισμού, έχουν
ακινητοποιήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του στόλου των περιπολικών.
Η ΕΛ.ΑΣ. διαθέτει σήμερα παλιά και πολυχρησιμοποιημένα στην πλειοψηφία τους οχήματα, τα οποία έχουν διανύσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων και τα οποία δεν έχουν τύχει και της καλύτερης δυνατής συντήρησης. Σαν συνέπεια όλων αυτών είναι τα περισσότερα από τα οχήματα να παραμένουν με ανεβασμένο το χειρόφρενο, με το ελληνικό κράτος να αδυνατεί να καταβάλει το κόστος επισκευής και συντήρησής τους.
Τα αστυνομικά τμήματα ενισχύονται σε κάποιες περιπτώσεις από περιπολικά της Άμεσης Δράσης, αλλά “είναι σταγόνα στον ωκεανό”, σχολιάζει ανώτερος αξιωματικός της ΕΛΑΣ και προσθέτει: “Στην περίπτωση που σημειωθεί στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά ένα ελαφρό τροχαίο, με μικροζημιές και φυσικά χωρίς τραυματισμούς, και κληθεί περιπολικό, ο μέσος χρόνος αναμονής ανέρχεται στις τρεις ώρες”.
Ακόμα και σε κλοπές ή σε περιπτώσεις σωματικής βλάβης το περιπολικό μπορεί να φτάσει σε κάποιες περιπτώσεις και μετά από δυο ώρες ή να μη φτάσει ποτέ, εφόσον δε θα υπάρχει διαθεσιμότητα.
“Η έλλειψη περιπολικών στερεί από τα αστυνομικά τμήματα ένα σημαντικό εργαλείο κατά της εγκληματικότητας, το οποίο συνδυαζόμενο με την καταφανή έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό, αφού μεγάλος αριθμών αστυνομικών πέρασαν ανεξέλεγκτα στην ομάδα ΔΙΑΣ, κάνουν τα αστυνομικά τμήματα να μοιάζουν με έρημους σιδηροδρομικούς σταθμούς της επαρχίας”, επισημαίνει ο ίδιος αξιωματικός.
Η ΕΛ.ΑΣ. διαθέτει σήμερα παλιά και πολυχρησιμοποιημένα στην πλειοψηφία τους οχήματα, τα οποία έχουν διανύσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων και τα οποία δεν έχουν τύχει και της καλύτερης δυνατής συντήρησης. Σαν συνέπεια όλων αυτών είναι τα περισσότερα από τα οχήματα να παραμένουν με ανεβασμένο το χειρόφρενο, με το ελληνικό κράτος να αδυνατεί να καταβάλει το κόστος επισκευής και συντήρησής τους.
Τα αστυνομικά τμήματα ενισχύονται σε κάποιες περιπτώσεις από περιπολικά της Άμεσης Δράσης, αλλά “είναι σταγόνα στον ωκεανό”, σχολιάζει ανώτερος αξιωματικός της ΕΛΑΣ και προσθέτει: “Στην περίπτωση που σημειωθεί στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά ένα ελαφρό τροχαίο, με μικροζημιές και φυσικά χωρίς τραυματισμούς, και κληθεί περιπολικό, ο μέσος χρόνος αναμονής ανέρχεται στις τρεις ώρες”.
Ακόμα και σε κλοπές ή σε περιπτώσεις σωματικής βλάβης το περιπολικό μπορεί να φτάσει σε κάποιες περιπτώσεις και μετά από δυο ώρες ή να μη φτάσει ποτέ, εφόσον δε θα υπάρχει διαθεσιμότητα.
“Η έλλειψη περιπολικών στερεί από τα αστυνομικά τμήματα ένα σημαντικό εργαλείο κατά της εγκληματικότητας, το οποίο συνδυαζόμενο με την καταφανή έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό, αφού μεγάλος αριθμών αστυνομικών πέρασαν ανεξέλεγκτα στην ομάδα ΔΙΑΣ, κάνουν τα αστυνομικά τμήματα να μοιάζουν με έρημους σιδηροδρομικούς σταθμούς της επαρχίας”, επισημαίνει ο ίδιος αξιωματικός.